Header recensie je bent aan de beurt loes den hollander de crime compagnie
Recensies

Je bent aan de beurt van Loes den Hollander is ijzersterk en houdt je vast tot aan de laatste punt

Door: Moon
26/10/2021

De uit Noord-Holland afkomstige koningin van de thrillers, heeft al heel wat bestsellers op haar naam staan. En dan te bedenken dat Loes den Hollander pas in 2001 haar eerste verhalenwedstrijd won. Na een bewogen jaar komt zij met haar zevenentwintigste thriller Je bent aan de beurt. Loes den Hollander is een auteur die aanzien en respect verdient, zij weet zichzelf elke keer weer te overtreffen.

Vier maanden na het overlijden van haar man Levi ontmoet Tessa David. Het is meteen liefde op het eerste gezicht en ook al is het snel nadat zij weduwe is geworden toch geeft Tessa de liefde weer een kans. Haar huwelijk met Levi was niet alleen maar rozengeur en maneschijn, zij hoopt dit bij David wel te vinden, maar of David de man is die haar weer de liefde kan laten voelen? Dat is nog maar de vraag.

IJzersterke binnenkomer

Dat Den Hollander de toon meteen weet neer te zetten in Je bent aan de beurt, zal de lezer snel duidelijk worden. Een ijzersterke binnenkomer die even zal moeten bezinken. Vanaf de start word je het boek ingezogen en heeft het verhaal een ijzeren grip op je verbeelding. Een verbeelding waarbij zeker ook emoties los zullen komen, dit verhaal zal de lezer niet onberoerd laten. Den Hollander weet een aangrijpend onderwerp uit te werken tot een verhaal waarin niets geschuwd wordt, een verhaal dat de lezer aan alle kanten zal imponeren waardoor men het niet zomaar zal vergeten.

“De onzekerheid zit nog steeds in haar. Hetzelfde geldt voor de haat. Die is intens en verstikkend.”

Fragment uit Je bent aan de beurt van Loes den Hollander

Scherp, indrukwekkend en onheilspellend

De karakters zijn stuk voor stuk intrigerend en hebben elk hun eigen agenda. Agenda’s waar de lezer geen grip op krijgt; sluw, wraaklustig, angst en onheilspellend. Voor de echte psychologische thrillerliefhebbers zijn dit de ideale karakters voor een stevig boek. Je bent aan de beurt is ontstaan uit een kortverhaal die een aantal jaar geleden in de Flair stond. Een verhaal dat nog niet klaar was en waar Den Hollander dit jaar op geheel eigen wijze weer een hele andere draai aan heeft gegeven. Een manier die we zo gewend zijn van haar: spannend, onheilspellend, ongrijpbaar en meeslepend indrukwekkend. Tot het einde aan toe weet Den Hollander de lezer in haar greep te houden. Geen enkel moment verslapt dat, waardoor men zal blijven lezen. Tot de laatste punt houdt Den Hollander je vast, want ook het nawoord bevat nog een toetje. Dit verhaal is niet voor tere zieltjes, het maakt indruk, het zal de lezer beroeren en inpakken. Dit is leesvoer waar thrillerliefhebbers van zullen smullen. Laat je pakken en meeslepen in een verhaal dat onder de huid van de lezer zal gaan zitten, maar wees gewaarschuwd want voor je het weet ben je aan de beurt!

En ook met dit boek weet Den Hollander zich weer te overtreffen, deze zevenentwintigste thriller is dan ook zeker weer een echte mustread! Spannend leesplezier gegarandeerd.