Afbeelding Magiërs

Bovenwereld 2 - De Magiërs: “Een waanzinnig goed verhaal.”

16-08-2018

Was ik na het lezen van Drakendal al enthousiast over deze spannende reeks van Scarlett Thomas, na het lezen van De Magiërs ben ik officieel fan! Echt, wat een waanzinnig goed verhaal! Waar ik in deel 1 zeker in het begin wat betovering miste werd dat in dit nieuwste deel meer dan goed gemaakt. Kijk je mee waarom je De Magiërs zeker niet mag missen?

Het verhaal

‘Fee vindt het fantastisch om in de bovenwereld te zijn, dus is ze ten einde raad wanneer haar vader de magische gastenkaart afpakt waarmee ze ernaartoe kan reizen. Pas als ze hem een exemplaar van De Magiërs kan overhandigen, krijgt ze de kaart terug.

Intussen zoekt Albion Twistt, de rijkste man ter wereld, naar edities van het boek. Fee en haar vrienden vermoeden dat de Diberi er iets mee te maken hebben. Want de Laatste Lezer van zo’n populair boek is overal toe in staat – ook het bestormen van de Grote Bibliotheek in Drakendal…”

Frisse parel

Weer een prachtige parel voor op de boekenplank! Waar de cover van Drakendal wat donker -maar wel fantastisch mooi! - oogt is het omslag van De Magiërs met zijn groenblauwe tinten heerlijk fris. De illustratie van het prachtige in leer gebonden boek maakt het helemaal af en zet meteen de juiste sfeer neer. Na zoveel moois móet het wel een goed boek zijn!

Betoverende sfeer

En dat is het ook. Vanaf de eerste pagina neemt Scarlett Thomas haar lezers mee naar een wereld vol magie, duistere krachten en geheimzinnige voorwerpen die het leven van Fee en haar vrienden continu beïnvloeden. In hun strijd tegen de Diberi en hun gevecht om Albion Twistt te verhinderen de macht over te nemen belanden ze meer dan eens op donkere plaatsen en in levensgevaarlijke situaties.

Buiten klonk het gekras van een kerkuil. Een lichte vorst verspreidde zich langzaam en stilletjes over laagvlakten en ruige heideheuvels. Hoog aan de hemel flonkerde en doofde een meteoor. Het was al laat. De vlammetjes in de kerk leken allemaal in hetzelfde ritme te flakkeren en dansen.”

Deze magische quote uit het begin van het verhaal zegt alles over de sfeer en de kracht waarmee de auteur dit verhaal heeft weten neer te zetten. Vanaf de eerste bladzijde is het overtuigend en laat het je niet meer los.

Puntje van je stoel

De spanning in het boek is perfect opgebouwd. Er is veel afwisseling in perspectief en er worden precies genoeg personages opgevoerd om het verhaal overzichtelijk, maar wel boeiend te houden. De kinderen belanden van het ene probleem in het andere waardoor je constant op het puntje van je stoel zit en het boek haast niet weg kunt leggen. Gelukkig hebben ze altijd elkaar en hun magische troeven en staat er tegenover elke slechterik ook weer een goede tovenaar die op het juiste moment te hulp schiet.

De Magiërs leest als een trein. Een geweldig mooi verhaal voor alle liefhebbers van magische werelden en met een slot dat gelukkig nog veel meer spannende avonturen in de bovenwereld belooft. Aanrader!

Wil je altijd op de hoogte zijn van de boeken binnen jouw favoriete genre? Stel je voorkeur in en ontvang updates.