Header dieren globe
Header dieren globe

Atlas van Aleksandra Mizielinska en Daniël Mizielinski: "Fantastische ontdekkingsreis langs de schatten van de wereld"

06-04-2020

In het kleurrijke boek Atlas van Aleksandra Mizielinska en Daniël Mizilienski maak je aan de hand van meer dan 70 kaarten een bijzondere reis rond de wereld. Bezoek geisers in IJsland en Mayasteden in Mexico. Bewonder een vogelbekdier in Australië en ontmoet een van de oudste voorouders van de mens in Ethiopië. Elke kaart barst van de illustraties en weetjes over geschiedenis, cultuur, natuur en nog veel meer. Ontdek de wereld zonder het huis uit te hoeven!

Indrukwekkend formaat

Met deze atlas van Aleksandra Mizielinska en Daniël Mizilienski heb je niet zomaar een atlas in handen. Dit prachtige boekwerk van indrukwekkend formaat is mooi vormgegeven en bevat een enorme schat aan informatie over alles wat kinderen – en volwassenen- willen weten over de geschiedenis van de wereld.

Aantrekkelijk

Toen mijn oudste zoon het boek zag, vroeg hij meteen: Wat is dit? De atlas ziet er dankzij de prachtige cover en zijn grote formaat heel aantrekkelijk en interessant uit. Het is echt een boek dat kinderen zelf uit de kast zullen halen om heerlijk in te neuzen. Het boek opent met een prachtige grote wereldkaart die twee pagina’s beslaat. Hierop staan in kleur de continenten weergegeven. Verder zijn de oceanen en diverse soorten schepen en zeedieren hierop afgebeeld. Een hele sfeervolle plaat die in één oogopslag laat zien hoe onze wereld eruit ziet.

Fantastische reis

Na deze geweldige opening gaat je reis van start in Europa en reis je door middel van prachtige illustraties alle landen van dit continent af en maak je kennis met bijzondere inwoners en gebruiken. In Noorwegen ontmoet je de Sami, de prachtige mythische Huldra en een enorme trol, ook afkomstig uit de Noorse mythologie. Je leert ook alles over de traditionele kledij van Estland, typisch Ierse muziekinstrumenten en natuurlijk onze eigen Hollandse symbolen zoals molens, kaas en tulpen.

Eindeloze ontdekkingstocht

Is je ontdekkingstocht door Europa klaar? Dan kun je je vleugels verder uitslaan en ook de rest van onze prachtige planeet ontdekken. Ieder land heeft twee eigen pagina’s in het boek die ontzettend leuke illustraties en korte, heldere stukjes informatie bevatten. Je raakt niet uitgekeken en wanneer je eenmaal in deze atlas begonnen bent, leg je het niet zo snel meer weg. Er valt steeds weer wat nieuws te ontdekken dus je kunt gemakkelijk een tweede of derde keer op wereldreis gaan. Je tocht zal er elke keer weer anders uitzien!

Echte aanrader

Deze extra grote atlas van uitgeverij Lannoo is een echte aanrader! Het is fijn dat vrijwel alles verteld wordt aan de hand van de illustraties. Geen taaie stof om je doorheen te worstelen. Ook voor kinderen die minder graag lezen, is dit een heel fijn en leerzaam boek. Het boek krijgt bij ons een mooi plaatsje in de kast zodat mijn jongens de komende jaren fijn op wereldreis kunnen!