Header dieren van grimm
Header dieren van grimm

De mooiste sprookjes over dieren gebundeld in De dieren van Grimm

07-10-2019

Ieder kind groeit wel op met verschillende betoverende sprookjesverhalen. Ouders lezen ze voor of kinderen kijken de films op televisie. In elk geval zijn sprookjes erg populair. Nu is er in De dieren van Grimm een selectie van elf dierensprookjes opnieuw verteld door Kevin Crossley-Holland en vervolgens gebundeld in dit prachtige boek. Ideaal om samen met de kinderen te lezen voor het slapen gaan.

In De dieren van Grimm staan elf sprankelende dierensprookjes van de gebroeders Grimm. Zo vind je in dit boek onder andere: de bremer stadsmuziekanten, de vos en de kat, oude sultan, de wolf en de zeven geitjes en de winterkoning en de beer. De beroemde kinderboekenschrijver Kevin Crossley-Holland vertelde de verhalen opnieuw en Susan Varley maakte er prachtige illustraties bij om in te verdwijnen.

Minder bekende sprookjes

Iedereen kent de bekende sprookjes wel, maar het is juist leuk om ook eens de verhalen te lezen die niet standaard in alle sprookjesboeken staan. De sprookjes zijn net even wat meer naar deze tijd omgetoverd, met de elementen van de originele verhalen. Dat er meerdere verhalen in één boek staan vind ik ook altijd een groot pluspunt. Zo kun je elke avond bijvoorbeeld één verhaaltje doen, of twee, of drie; je kunt het zo gek maken als je zelf wil, maar bent nooit verplicht een compleet boek uit te lezen.

Mooi in balans

Sprookjes lezen altijd erg vlot en soepel weg en zo is dat ook het geval bij deze dierensprookjes. Er staan geen moeilijke woorden in de tekst, zodat ook jongere kinderen het verhaal goed kunnen begrijpen. Daarnaast zit er een hele mooie balans in de tekst en illustraties. Elk sprookje bevat in elk geval minstens één grote illustratie van een gehele pagina, aangevuld met een hoop kleinere. De illustraties versterken de tekst op een mooie manier, waardoor kinderen zich nog beter in kunnen leven in het verhaaltje. Ook geven ze jou als ouder dat betoverende gevoel van toen je eigen ouders de sprookjes voorlazen.

Aanrader!

Kortom, een prachtige bundel met elf dierensprookjes, waaronder ook wat minder bekende verhalen. Prachtige aanvullende illustraties die net grote of kleine kunstwerkjes zijn. Deze verhalenbundel is absoluut een aanrader voor kinderen die houden van dieren en van sprookjes. Geschikt voor kinderen vanaf ongeveer vier jaar.