Header de walvis begon aan wal idee 1
Header de walvis begon aan wal idee 1

De walvis begon aan wal van Dougal Dixon neemt je mee terug in de tijd

16-04-2020

Dougal Dixon heeft het prachtige boek De walvis begon aan wal geschreven. In het boek leert hij je meer over de dieren die hier op aarde hebben geleefd en nog steeds leven. Met de illustraties van Hannah Bailey komt het boek tot leven. De liefde die zij heeft voor de dieren en het illustreren hiervan spat van de bladzijdes af.

Slangen hadden pootjes en vogels hadden tandjes

De walvis begon aan wal bevat verhalen die de geschiedenis over de levende wezens op aarde bespreken. De eerste wezens die uit het water kropen tot aan de mens. Er worden dertien gevallen besproken, vroege vissen, reptielen, vogels, neushoorns en de evolutie van de moderne mens. Er staan veel illustraties in van de voorgangers van onze huidige dieren, met de Latijnse naam, hoe je die naam uitspreekt, de grootte en een beknopte omschrijving.

Nieuwe weetjes

Het boek is voor kinderen vanaf ongeveer 7 jaar. Door de vele moeilijke namen is het vanaf die leeftijd vooral een boek om samen te lezen. Voor volwassenen is het ook interessant. Ik wist niet dat er zoveel informatie over prehistorische dieren bekend was. Er bestond veel meer leven dan alleen dinosaurussen, die zijn uitgestorven, maar ook andere soorten die zich zijn blijven ontwikkelen. Je zou het boek eens moeten openslaan om de prachtige illustraties gecombineerd met de teksten te kunnen lezen en zien.

Banner Ik Lees Thuis

#IkLeesThuis

Veel mensen zitten op dit moment binnen, maar wat moet je met al deze tijd? Om de Nederlanders een hart onder de riem te steken, is het CPNB de campagne #ikleesthuis gestart. Zij willen proberen om (potentiële) lezers aan een mooie leeservaring met een boek te helpen. Boeken zorgen namelijk voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. Vooral nu andere sociale en culturele activiteiten daar niet meer voor kunnen zorgen.

© Foto CPNB #ikleesthuis