Header en ze leven nog lang en gelukkig
Header en ze leven nog lang en gelukkig

En ze leven nog lang en gelukkig is een betoverend sprookjesboek van De Efteling

27-01-2020

Sprookjes, welk kind groeit er niet mee op? In attractiepark de Efteling komen er verschillende sprookjes tot leven. Deze wereld midden in de natuur zit vol wonderen. Er werden al eerder twee sprookjesboeken uitgebracht: Het Sprookjesboek van de Efteling en Meer sprookjes van de Efteling. Sinds kort is er nu ook dit derde sprookjesboek verschenen: En ze leven nog lang en gelukkig.

In dit derde sprookjesboek vind je maar liefst alle dertig sprookjes uit het sprookjesbos en acht sprookjes gebaseerd op attracties. Ontdek de mooiste sprookjes zoals Vrouw Holle, Pinokkio, De rode schoentjes, Het meisje met de zwavelstokjes, Vogel Rok, Het Volk van Laaf, Villa Volta en Klein Duimpje. De sprookjes worden aangevuld met prachtige illustraties die je soms ook echt herkent vanuit de Efteling, dit maakt de leeservaring nog een stuk prettiger.

Prachtige editie

En ze leven nog lang en gelukkig is een luxe verzamelbundel van verschillende sprookjes. De donkergroene linnen kaft met daarop de gouden letters gedrukt en een illustratie van het bekende kasteel van Doornroosje straalt al meteen een magische sfeer uit. De kwaliteit van dit boek is ook echt heel erg goed, dat merk je al meteen aan de gladde en stevige pagina’s. Ook bevat het boek een leeslint zodat je gemakkelijk kunt vinden waar je gebleven bent. De indeling van de pagina’s bestaat uit twee kolommen, wat een beetje een ouderwetse uitstraling geeft en dus perfect past bij dit boek.

Voor elk wat wils

Het leuke aan deze sprookjesbundel is dat er zowel de bekende als de minder bekende sprookjes in staan. Kinderen kunnen zich bij veel sprookjes een voorstelling maken omdat ze vaak wel bekend zijn met de Efteling. Mocht je nu nog nooit in de Efteling geweest zijn, dan is dit natuurlijk ook een ontzettend leuk boek, omdat je dan gewoon een verzameling sprookjes bij elkaar hebt. De verhalen in dit boek zijn op een hele kindvriendelijke manier geschreven waardoor het zich uitstekend uitleent om voorgelezen te worden. Het zijn hele gevarieerde verhalen over verschillende onderwerpen en met verschillende boodschappen. Dat is juist het grote voordeel van een bundel omdat er altijd wel iets instaat dat iemand aanspreekt.

Ronddwalen door de sprookjeswereld

De uitstraling van dit boek is betoverend en het is net alsof je de sprookjeswereld daadwerkelijk instapt. Je waant je gedurende het lezen ook echt tussen alle personages. De illustraties zijn prachtig en tijdloos, sommige herken je ook daadwerkelijk uit de Efteling. Wat mij betreft hadden ze er nog wel veel meer mogen toevoegen. Ze leven nog lang en gelukkig is absoluut een aanrader voor sprookjesliefhebbers. Stap dit boek in en dwaal mee langs alle 38 sprookjes, zie de wonderen met je eigen ogen gebeuren, je zult er geen spijt van krijgen.