Header recensie het spook van villa donkerhout marie boe michael reefs

Het spook van villa Donkerhout van Michael Reefs: spannend, avontuurlijk én prikkelt de verbeelding

10-11-2021
0 min

Het spook van villa Donkerhout is het eerste deel in de Marie Boe-serie geschreven door Michael Reefs. Een spannend en mysterieus verhaal waarin je wordt meegenomen op het avontuur van Marie Boe. Vanaf de eerste bladzijde is het gelijk spannend en word je nieuwsgierig gemaakt naar de rest van het verhaal. Michael Reefs is onder andere bekend van zijn succesvolle serie De Tempeljagers.

In dit verhaal volg je Marie Boe die op Zilvermaaneiland woont. Het is niet zomaar een eiland, het is er namelijk sprookjesachtig waar de tijd wel lijkt stil te staan. Wanneer ze op een middag op het strand wil gaan spelen, ziet ze dat er een mysterieuze koffer is aangespoeld. Het lijkt wel alsof het de vermiste koffer is van haar overleden oma. Ze probeert de koffer te openen, maar dit lukt telkens niet. Samen met haar beste vriend Jasper gaat ze op onderzoek uit. Alles verloopt anders dan verwacht. Dan stuiten Marie Boe en Jasper op een geheim; het geheim van Zilvermaaneiland. Wie is toch die mysterieuze Geestenkoning en wat zit er toch in die koffer van oma?

Je wil doorlezen

Wauw! Dat is het eerste wat er in je opkomt na het lezen van de laatste bladzijde. Het lijkt wel alsof elk hoofdstuk eindigt met een spannend einde, waardoor je wel door MOET lezen om te weten te komen hoe het verhaal verder verloopt. Marie Boe is een heel dapper personage, net als haar oma dat vroeger was.

Interessante personages

Naast de hoofdpersonages Marie en Jasper is er nog een personage aanwezig in dit verhaal en dat is Janna. Zij pest Marie regelmatig, maar gelukkig is daar Jasper die haar verdedigd. Janna blijft verder tijdens het verhaal een beetje op de achtergrond. Ik had graag meer over haar gelezen, het is een personage waar je tijdens het lezen nieuwsgierig naar wordt.

Spreekt tot de verbeelding

Voor mij was dit het eerste boek wat ik heb gelezen van Michael Reefs en na het lezen van Marie Boe, smaakt dit zeker naar meer! Door de schrijfwijze van Michael Reefs lijkt het wel alsof het boek echt tot leven komt. Door de prachtige tekeningen die aanwezig zijn in dit verhaal krijg je er ook een goed beeld bij.

Het boek komt tot leven

Een leuke toevoeging aan dit boek zijn de QR-codes, waardoor het boek nog meer tot leven lijkt te komen. Aan het einde is er nog een leuke quiz te vinden om uit te vinden wat voor spokenjager jij bent. Dit boek hoort gewoon bij iedereen in de kast te staan. Want het is een boek waar je van geniet van begin tot eind. Een aanrader voor jong en oud. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het tweede deel van de serie Marie Boe die begin 2022 zal verschijnen.