Header kinderbakboek
Header kinderbakboek

Rutger van den Broek leert kinderen bakken met 't Verrukkelijke kinderbakboek

15-11-2019

’t Verrukkelijke kinderbakboek met recepten van Rutger van den Broek en teksten van Mark Haayema is een kookboek gemaakt voor de jongere bakkers. Naast de makkelijke recepten staan er ook grappige verhaaltjes, leuke weetjes en tips in dit boek. Bij al die grappige verhaaltjes zijn ook prachtige illustraties te vinden.

Voordat je in dit boek begint, moet je net als na het plassen, bomen beklimmen of zandkastelen maken, eerst je handen wassen. Het boek begint met een klein voorwoord van zowel Rutger als Mark. Zij vertellen waarom dit kookboek nou zo bijzonder is, namelijk: de combinatie van de recepten, de kleine verhaaltjes en de leuke weetjes. Zo leert je kind waar de naam springvorm nou eigenlijk vandaan komt, de verschillende technieken die je kunt gebruiken tijdens het bakken en hoe je nou zeker weet wanneer de cake gaar is. De recepten in dit boek zijn onderverdeeld in vier seizoenen, zo kun je er voor kiezen om in de lente vanille cupcakes te maken, in de zomer aardbeientiramisu, in de herfst appeltaart en in de winter kruidnoten. Met de verschillende jaargetijden kun je dit boek het gehele jaar gebruiken, waarvan je sommige recepten het hele jaar door wel kunt maken, zoals pizza bijvoorbeeld.

Kruidkoek

Dit gerecht is erg simpel te maken, je gooit alle ingrediënten zoals bloem, donkerbruine basterdsuiker, bakpoeder, honing, zout, karnemelk en koekkruiden in een kom en mixen maar. Daarna kan de koek nog iets meer dan een uur in de oven en je hebt een kruidkoek op tafel staan die ook nog eens heerlijk smaakt. Van alle gerechten die in dit boek staan, is er geen die niet lekker is. Ze zijn allemaal zoals de de titel al vermeld verrukkelijk!

Ideaal voor de feestdagen

Dit boek is een grote must have om te geven tijdens pakjesavond of voor onder de kerstboom. Haal stiekem al wat ingrediënten in huis en je kind kan gelijk beginnen met bakken. Ik ben alleen maar positief over dit boek en mega enthousiast. Een kind zal dit boek geweldig vinden. De illustraties zijn prachtig, de teksten grappig maar toch ook informatief. De gerechten zijn heel erg makkelijk te maken en er is voor iedereen wel iets in dit boek wat hij of zij lekker vindt. En het leukste aan dit boek vind ik nog wel dat je je eigen verjaardagstaart kunt maken met alles erop en eraan. De vraag of dit een aanrader is? Daar kan ik een hele grote ja op antwoorden!