Leeuwenhart Recensie Header

De Laatste Wachter 4 - Leeuwenhart: "absoluut niet teleurgesteld in het einde"

28-05-2018

Leeuwenhart is het laatste deel in de Laatste Wachter-serie van Alexandra Penrhyn Lowe. Lukt het Eveline om de Wilde Jacht te stoppen? Om de Broerders van Belial tegen te houden?

Het verhaal

Eveline is nu echt alleen. Haar mede-Wachters zijn allemaal dood, ze heeft geen idee waar haar beste vriendin uithangt en voor haar ouders heeft ze nauwelijks hoop meer. Ondertussen blijft de Wilde Jacht slachtoffers maken, en worden steeds meer mensen bezeten door demonen. De wereld wordt gevaarlijker en het einde is nabij. Eveline weet dat zij nu de enige is die de Broeders van Belial en het einde van de wereld kan stoppen. Maar hoe?

Dan krijgt ze ineens hulp uit onverwachte hoek. Er lijkt langzaamaan weer wat hoop te komen en Eveline lijkt er klaar voor om de strijd aan te gaan. De hoop is echter van korte duur en weer ontdekt Eveline dat ze helemaal op zichzelf aangewezen is. De strijd wordt moeilijker dan alles wat ze ooit in haar leven heeft moeten doen, en Eveline blijft twijfelen. Is ze er wel echt klaar voor? Als ze dan ook nog eens oog in oog komt te staan met vijanden die ze vroeger tot haar vrienden rekende, wordt het helemaal moeilijk…

"het spectaculaire, verbijsterende slot dat de spannende serie verdient."

Het slot

De aarde staat op het punt om te vergaan en het lot van de hele wereld ligt in de handen van een onzeker tienermeisje. Dit vierde boek in de De Laatste Wachter-serie van de Nederlandse schrijfster Alexandra Penrhyn Lowe is het spectaculaire, verbijsterende slot dat de spannende serie verdient. Ook dit boek zit vol onverwachte wendingen en is zo spannend dat het maar moeilijk weg te leggen is.

Niet teleurgesteld

Ik heb Leeuwenhart binnen een dag verslonden omdat ik zo benieuwd was naar hoe alles af zou lopen, en ik was absoluut niet teleurgesteld in het einde. Mocht je nog leuke, leesbare boeken zoeken voor Nederlands: vraag of je deze serie mag lezen! Als je houdt van boeken zoals De Hongerspelen en Huis van de Nacht, ga je dit vast ook fantastisch vinden.

Wil je altijd op de hoogte zijn van de boeken binnen jouw favoriete genre? Stel je voorkeur in en ontvang updates