Header 1
Header 1

Girl, Stop Apologizing is het devies van Rachel Hollis en van haar neem je dat aan

08-05-2020

Op de omslag staat dat Girl, Stop Apologizing de no-nonsense aanpak bevat om zonder schaamte jouw doelen te bereiken. En dat is zeker wat Rachel Hollis jou geeft in dit boek. Het is luchtig, grappig en gewoon echt leuk om te lezen!

Negen excuses die je vanaf nu loslaat, zeven gedragingen die je juist weer aanneemt en zes vaardigheden die je gaat leren. Dat gaat Girl, stop apologizing jou allemaal leren. Klinkt misschien als veel, maar dat hoeft het zeker niet te zijn. Omdat alles netjes in hoofdstukjes is opgedeeld kun jij juist de onderwerpen eruit pikken die voor jou interessant zijn. En als jij al heel goed om hulp kan vragen (gedrag vijf), dan kan je dat gewoon overslaan.

Nog een hoofdstuk

Dit soort boeken lees je natuurlijk nooit in een ruk uit. Je moet er immers altijd even over nadenken. Hoe past wat Rachel zegt in jouw leven? Toch ga je dit boek niet snel wegleggen. Dit is mede dankzij de korte hoofdstukjes, maar ook dankzij de luchtige schrijfstijl van de auteur. Ze is ontzettend van deze tijd en niet zweverig. Er staan heerlijke anekdotes vanuit haar eigen leven in en referenties naar films, series en liedjes die wij allemaal kennen. Je zult jezelf vaak betrappen op de zin: “Ik lees nog een hoofdstukje”.

Rachel is een vriendin

Gaandeweg ga je deze vrouw, die echt megasuccesvol is, zien als een vriendin. Want zo praat ze tegen je. Dat maakt dit boek persoonlijk. Hollis schroomt ook niet om te vertellen hoe ze tegenover bepaalde punten staat. Met zinnen als: “ik haat dat” en “daar word ik razend van” wil ze je laten weten dat je echt moet stoppen met excuses. Zoals ze zelf ook schrijft: richting het einde van het boek komen er meer krachttermen. Maar dat komt omdat ze zo begaan is met de lezer. Rachel Hollis gelooft in jou. Nu jij nog.

Herhalen, herlezen

Verwacht niet dat je na het lezen van dit boek hele nieuwe inzichten hebt gekregen, want veel van de dingen die ze schrijft wist je ook wel. Maar dat maakt niet uit. Wil je een schop onder je kont en een beetje advies? Dan is dit boek perfect voor je. De kracht van kennis zit in de herhaling. Lees dit boek zelf en je herleest hem vast in stukjes nog een paar keer. Of leen hem uit aan die ene vriendin, die echt moet leren nee te zeggen.