Header recensie de terugkeer nicholas sparks

De terugkeer van Nicholas Sparks zit vol mysterie, vriendschap en liefde

07-01-2021

Wie kent Nicholas Sparks nou niet? Een auteur die al talloze bestsellers op zijn naam heeft staan, waaronder The Notebook, Message in a Bottle en Dear John. Stuk voor stuk prachtige verhalen die velen beroerd hebben. Zijn nieuwste boek De terugkeer (The Return) is een mooie toevoeging aan zijn oeuvre waarin, net als in zoveel van zijn boeken, liefde, mysterie en vriendschap centraal staan.

Het verhaal ontvouwt zich rond Trevor Benson, een orthopedisch chirurg die teruggestuurd wordt naar Amerika nadat hij zwaargewond raakt bij een explosie in Afghanistan. Wanneer zijn opa overlijdt, erft hij het vervallen huis in New Bern en bijbehorende bijenkorven die zijn opa verzorgde. Terwijl Trevor het huis van zijn opa opknapt en zich klaarmaakt voor zijn medische studie, ontmoet hij de mysterieuze Natalie Masterson. Hoewel er vanaf de eerste ontmoeting een connectie is, blijft ze afstandelijk, waardoor Trevor zich afvraagt wat ze verborgen houdt.

Ontrafelen van geheimen

Een andere factor die het verblijf van Trevor compliceert is de aanwezigheid van Callie, een tiener die in een nabijgelegen woonwagenkamp woont. Wanneer Trevor ontdekt dat Callie bevriend was met zijn opa, hoopt hij dat zij kan zorgen voor opheldering over de mysterieuze omstandigheden rond zijn dood. Trevor probeert gaandeweg de geheimen van Natalie en Callie te ontrafelen en in het proces zal hij de ware betekenis van liefde en vergeving leren kennen.

Meeslepend liefdesverhaal

De terugkeer is een mooi verhaal om te lezen. Het leent zich perfect voor een avondje op de bank tijdens de gure dagen met een kop thee. Het is een mooi en meeslepend verhaal vol liefde dat is verweven met een geheim dat na de dood van de opa van Trevor verborgen is gebleven. Het mysterie in het boek staat niet per se centraal in het verhaal, maar je blijft je er echter wel mee bezighouden op de achtergrond. Het boek is niet heel spannend en daardoor niet echt een pageturner. Wat echter wel centraal staat is de groeiende relatie tussen Trevor en de mysterieuze Natalie. Dat houd je wel in de ban gedurende het lezen.

Dit boek is een must-have voor echte fans van Nicholas Sparks. Als je een van zijn vorige boeken al heerlijk vond om te lezen, dan is dit zeker weten een aanrader om toe te voegen aan je collectie!

Foto profiel CMS
Tessa Beijnon