Header het begint met een kus
Header het begint met een kus

Het begint met een kus van Kelly Moran: nog vuriger dan het begint met een blik

26-05-2020

Het begint met een kus is alweer het tweede deel van de Redwood Ridge serie van Kelly Moran. Ze beschrijft het leven in het pittoreske Amerikaanse dorp Redwood Rigde, ingezoomd op drie knappe dierenartsen en specifieker: hun liefdesleven. In dit tweede boek heeft de Amerikaanse bestsellerauteur de personages meer uitgediept en heeft ook meteen de onderlinge chemie een tandje opgeschroefd.

Het perfecte riskeren voor nog iets beters?

De dove dierenarts Flynn O’Grady werkt al jaren feilloos samen met zijn assistente Gaby Cosette. Niet zo gek, ze kennen elkaar al bijna heel hun leven. Ze hebben het altijd goed met elkaar kunnen vinden. Toch moet Flynn toegeven dat het niet alleen vriendschap is dat er tussen hen speelt. Dat zorgt voor een hevig dilemma: wil hij de perfecte relatie die hij nu al met haar heeft? Of zet hij alles op het spel voor iets dat nog fantastischer zou kunnen zijn, maar hen ook compleet kapot zou kunnen maken?

Wat slordig geformuleerd, maar niet minder verslavend

Net als deel één hoef je van Het begint met een kus geen boek te verwachten dat je op literair niveau omver blaast. Het einde is geen verrassing en wat betreft taalgebruik lijkt Moran zelfs nog wat slordiger te zijn geworden. Bepaalde woorden of omschrijvingen worden regelmatig herhaald, soms zelfs vlak achter elkaar. Dat had me kunnen irriteren, als ik niet zo ontzettend meegezogen werd in het verhaal.

Van kokend heet naar een verschroeiend hellevuur

De verwoording mag te wensen overlaten, maar Moran heeft duidelijk de tijd genomen om de personages in dit boek nog meer lagen te geven. In het eerste boek was er al een chemie tussen de hoofdpersonen die van de pagina’s afsprong, maar in dit tweede deel heeft ze dat nog verder opgeschroefd. Van kokend heet naar verschroeiend hellevuur, zeg maar.

Een heerlijk, vurig boek

Hoewel ik van tevoren bang was dat Het begint met een kus zo lijken op deel één, heeft Moran er toch een twist aan weten te geven. De chemie tussen de hoofdpersonen werkt anders en ze heeft meer tijd genomen om de personages vorm te geven. Al met al dus weer een heerlijk, vurig boek. Kijken of deel drie deze stijgende lijn voort kan zetten: Het begint met een nacht verschijnt op 9 juni.

Header 3

Wil je meer lezen van de Redwood Ridge serie?

Benieuwd naar Het begint met een blik, het eerste boek uit de serie? Lees dan snel onze recensie.

Header ik lees thuis

#Ikleesthuis

Veel mensen zitten op dit moment binnen, maar wat moet je met al deze tijd? Om de Nederlanders een hart onder de riem te steken, is het CPNB de campagne #ikleesthuis gestart. Zij willen proberen om (potentiële) lezers aan een mooie leeservaring met een boek te helpen. Boeken zorgen namelijk voor verrijking en verdieping, verhalen bieden ontspanning en ontsnapping. Vooral nu andere sociale en culturele activiteiten daar niet meer voor kunnen zorgen. En wij dragen graag ons steentje bij.

© Foto CPNB #ikleesthuis