Header recensie het dorpje happiness
Header recensie het dorpje happiness

Het dorpje Happiness van Holly Martin brengt je dat beetje positiviteit wat we nu allemaal nodig hebben

22-12-2020

Pak je koffers maar in, want Holly Martin neemt ons in haar nieuwe roman mee naar het dorpje Happiness. In een poging te ontsnappen aan het dagelijks leven word je meegetrokken in dit warme verhaal. Het dorpje Happiness is het eerste deel van een nieuwe feelgoodserie, genoeg om nog naar uit te kijken dus!

Nadat Willow en haar vriend uit elkaar zijn gegaan heeft ze behoefte aan een nieuwe start. Ze stuit op een advertentie met het aanbod een jaar lang gratis in het dorpje Happiness te wonen. Deze kans moét ze met beide handen aangrijpen. Eenmaal aangekomen blijkt dat het begrip ‘pittoresk’ wel heel breed is; veel winkeltjes staan leeg en huizen zijn verwaarloosd. Ook onder de bewoners lijkt het geluk ver te zoeken, tot ze makelaar Andrew ontmoet. Samen proberen ze de oude glorie van het dorpje te herstellen.

Een gezellige feelgoodroman

Dit verhaal wordt voornamelijk verteld vanuit het oogpunt van Willow, maar hier en daar kom je ook hoofdstukken tegen waarin Andrew het woord voert. Het grote pluspunt aan dit boek is dat Martin een vlotte schrijfstijl aanhoudt. Soms kan een feelgoodroman wat traag aanvoelen, maar dat is hier zeker niet het geval. Dankzij haar beeldende beschrijvingen en oog voor detail voelt het verhaal heel ‘echt’ aan. Je waant je als lezer helemaal in het dorpje Happiness. Als we kijken naar het verhaal zelf ontbreekt het hier en daar aan een snufje originaliteit. Het verhaal over een vrouw die naar een klein dorpje verhuist vanwege een verbroken relatie is ons al redelijk bekend in de wereld van feelgoodromans. Ook de personages die naar voren komen zouden nog interessanter worden als zij een ietwat diepere laag krijgen, al maakt dat juist nieuwsgierig naar meer!

Voor de fans van Cocklebarry Bay

Al met al een boek dat je met een glimlach op je gezicht leest. Het belangrijkste bij het lezen van een feelgoodroman toch? Het dorpje Happiness zit vol positiviteit, een beetje drama en veel romantiek. Staat jouw boekenkast al vol met feelgoodromans en heb je boeken als de Cocklebarry Bay-serie verslonden? Dan is Het dorpje Happiness een hele mooie toevoeging aan jouw collectie! En laten we eerlijk zijn, die cover staat prachtig op je boekenplank.

Pics Art 09 05 02 58 44
Esmee Hendriks