Serafina en de zwarte mantel: “Een absolute must-read als je van griezelen houdt!”

Serefina En De Zwarte Mantel Header

“…Door de plooien van de kap was het gezicht van de man in schaduw gehuld, maar ze zag wel dat er een onnatuurlijk licht uit zijn ogen scheen. Ze stond als aan de grond genageld, doodsbang.
‘Ik doe je heus niks meisje…’fluisterde de man met raspende stem.”

Serafina en de zwarte mantel is zeker niet voor tere zieltjes, maar als je wel tegen geesten kan en houdt van een serieus potje griezelen is het een absolute must-read!

Juweeltje dat op sommige momenten echt eng is

Nadat het boek bij mij thuis op de mat was gevallen heb ik eerst een dagje genoten van de prachtige cover; wat een juweeltje! Iedere boekenwurm zal dit ongetwijfeld herkennen. Sommige omslagen zijn echt een lust voor het oog en van alleen al ernaar kijken wordt je heel erg blij! Maar ja, boeken zijn er natuurlijk om gelezen te worden en deze schreeuwde er dan ook om te worden opgeslagen.

Eenmaal begonnen kon ik het boek nauwelijks wegleggen. Op de cover staat ‘Harry Potter meets Downtown Abby’ en dat is wat mij betreft niets teveel gezegd. Alhoewel ik zelf, vanwege het donkere bos en de onverklaarbare krachten en verschijningen, meer associaties had met Sleepy Hollow. Wat natuurlijk ook zeker geen belediging is, maar wat wel aangeeft dat het boek op sommige momenten écht eng is. De doelgroep zouden kinderen vanaf 10 jaar zijn, maar als ik naar mezelf kijk zou ik eerder gaan voor 12+.

Prachtig geschreven

Het verhaal over het bijzondere meisje Serafina en het buitengewone leven dat ze leidt is prachtig geschreven en steekt goed in elkaar wat betreft spanningsopbouw en afwisseling. Wat ik persoonlijk ook erg fijn vond is dat je als lezer helemaal wordt meegevoerd door Serafina’s gedachten. Zo beleef je haar speurtocht naar de geheimzinnige man met de zwarte mantel helemaal mee en wordt er steeds een stukje van de puzzel op zijn plaats geschoven. Als lezer hoef je dus niet, zoals soms het geval is zelf alle stukjes bij elkaar te zoeken waardoor het een warboel kan worden in je hoofd. Het verhaal is hierdoor makkelijk te volgen en tegelijkertijd wordt er niets weggegeven en blijft het tot de laatste pagina boeiend en verrassend.

Voor fans van Harry Potter

De vergelijking met Harry Potter is vanwege de tovenarij in het verhaal snel gemaakt en fans van Harry (zoals ikzelf) zullen zeker weten genieten van dit boek! Serafina is zeker geen kopie, maar juist een heel origineel verhaal en een mooie gelegenheid om weer toe te treden tot een magische wereld waarin je jezelf helemaal kunt verliezen.

En wat zo ontzettend fijn is: deel 2 in deze spannende reeks staat op het punt van verschijnen! Ik kan niet wachten om verder te lezen. Snel starten dus in deel 1 zodat je daarna meteen verder kunt. Je zult er geen spijt van krijgen!