Header Serafina En De Kronkelstaf

Recensie: Serafina en de kronkelstaf

Serafina en de kronkelstaf is het spannende tweede deel in de reeks over Serafina. Een vreemde kracht neemt bezit van het landgoed en het woud rondom huize Biltmore. Kan Serafina het kwaad verslaan?

Nog meer leesplezier

Na het lezen van deel 1 in de reeks, Serafina en de zwarte mantel, kon ik niet wachten om aan dit nieuwste deel te beginnen. Het uitpakken van het boek was in elk geval weer een feestje! De cover is bijna nóg mooier dan die van het eerste boek. Uitgevoerd in mooie kleuren en met een schitterende afbeelding van een rennende Serafina, omringd door wilde dieren, tegen een achtergrond met daarop het indrukwekkende Biltmore Estate. Met 392 pagina’s is dit boek flink wat dikker dan deel 1, dus dat belooft nog meer leesplezier. Eenmaal begonnen in het boek val je direct midden in de actie:

Serafina liep door het struikgewas in het door de maan beschenen bos. Ze hield haar lichaam laag, haar ogen op haar prooi gericht.”

Als lezer bevind je je meteen weer in die donkere, geheimzinnige sfeer die ook voor het eerste boek zo kenmerkend was. Ondanks, of misschien juist dankzij, de ontwikkelingen waarmee het vorige deel eindigde, is Serafina nog steeds een wezen van de nacht en staat zij dichtbij de natuur en de dieren. Haar nachtelijke uitstapjes brengen haar dichter bij haar familie, maar zorgen er ook voor dat ze soms oog in oog komt te staan met bloeddorstige vijanden aan wie ze maar ternauwernood kan ontsnappen…

Heerlijk om te lezen

Serafina en de kronkelstaf is absoluut weer een heerlijk spannend boek waarvan je als lezer regelmatig de rillingen krijgt. Ik vond het persoonlijk wat minder griezelig dan het eerste boek, dat me deed denken aan Sleepy Hollow en dat ook voor mij als volwassene op momenten écht bloedstollend was. Voor mij had het dus nog wat enger gemogen, maar ik ben van mening dat dit nieuwe verhaal wel beter past bij de doelgroep van 10+.

Voor wie houdt van een ingewikkeld mysterie, bovennatuurlijke krachten en een spannende achtervolging op zijn tijd is dit boek absoluut weer een aanrader. De Serafina-reeks is een geweldige serie om te verzamelen; heerlijk om te lezen én prachtig voor in je boekenkast!