Header idee 3 niet verder vertellen
Header idee 3 niet verder vertellen

Niet verder vertellen van Lisa Gardner: “Gardner heeft een verslavende aantrekkingskracht, met een ijzersterke pen zal zij je betoveren”

08-06-2020

De Amerikaanse auteur Lisa Gardner staat bekend om haar sterke thrillers, zo ook haar nieuwste boek Niet verder vertellen. Hussel Tess Gerritsen en Karin Slaughter door elkaar en je zult Gardner tevoorschijn toveren. In de thrillers spelen vrouwen die hun mannetje staan de hoofdrol. De karakters zijn stuk voor stuk sterk neergezet en door de filmisch schrijvende Gardner kost inleven totaal geen moeite.

Wanneer D.D Warren na zestienjaar weer oog in oog komt te staan met Evie Carter, lijkt de geschiedenis zich te herhalen. De toen zestienjarige werd ervan beschuldigd haar vader ‘per ongeluk’ met zijn jachtgeweer te hebben neer geschoten. Nu staat de zwangere tweeëndertig-jarige Evie met een nog dampend vuurwapen bij het ontzielde lichaam van haar man. Wat is er gebeurt in het huis van Evie en Conrad Carter op de bewuste avond van de moord? Wanneer de vertrouwelijke informant van Brigadier Warren een foto van het slachtoffer op tv voorbij ziet komen, dreigt er kortsluiting in haar hoofd, flashbacks naar de tijd dat Jacob Ness haar gevangen hield. Het slachtoffer blijkt een oude bekende te zijn van haar ontvoerder, is Conrad Carter wel het slachtoffer? Of had hij een verborgen agenda? Kunnen Warren en Dane de waarheid ontrafelen?

“Een huwelijk is een mozaïek. Duizend momenten. Honderd herinneringen. Waarvan sommige helemaal goed voelden. Waarvan sommige helemaal verkeerd waren. En toch…”

Verslavend en een trekkende kracht naar meer

De fans van Lisa Gardner zullen het beamen haar boeken hebben een verslavende werking, Gardner bezit een schrijfstijl waar menig auteur jaloers op kan zijn, beeldend, meeslepend en aantrekkelijk spannend. Details worden niet geschuwd en je zult op het puntje van je stoel zitten tijdens het lezen, gegrepen door de meeslepende kracht van Gardner. Ook in Niet verder vertellen, weet Gardner mij weer in te pakken, het verhaal is filmisch neergezet en de daadkracht van de verschillende hoofdpersonages spat van de bladzijdes af.

Er hangt mysterie in dit verhaal, je raakt nieuwsgierig, niet alleen naar dit verhaal, maar het verhaal van Flora Dane zal je niet met rust laten en heeft een trekkende kracht op de achtergrond. D.D. Warren en Flora Dane hebben een intrigerend verleden waar je al getuige van mag zijn in de eerdere delen van de D.D. Warren-reeks. Toch kun je de delen los van elkaar lezen, je krijgt net de juiste hoeveelheid informatie om het verhaal te snappen, en ook genoeg waardoor je getriggerd wordt en meer wil weten. Dit is de kracht van de pen van Lisa Gardner, ze weet veel te vertellen zonder er een heleboel woorden aan te spenderen, ze bezit een enorm trekkende manier van schrijven waardoor het verhaal je niet loslaat. De hoofdstukken zijn in de ik-vorm geschreven, maar er wordt duidelijk aangegeven wie per hoofdstuk de leading lady is.

Een sterke Whodunnit?

Lisa Gardner zet met Niet verder vertellen een aantrekkelijke thriller neer. Je zal in een heerlijke leesflow raken, nieuwsgierig naar de plot en gefascineerd door de karakters. Het verhaal van Evie zal je raken, het verleden lijkt zich te herhalen, de jonge zwangere vrouw heeft het zwaar te verduren en het zal je geen moeite kosten om je in te leven in het verhaal. Alleen… wie is te vertrouwen en wie heeft er een dubbele agenda? Hierin zal je door Gardner op haar bekende manier heen en weer worden geslingerd. Niet verder vertellen is een topper op het whodunit niveau.

Header 3 zoek

Meer lezen over Lisa Gardner?

Wil je meer te weten komen over Lisa Gardner? Lees dan snel ons interview!