Header 2 tarifa
Header 2 tarifa

Tarifa van Kiki van Dijk: "Genieten van een heerlijke vakantiethriller met vele plotwendingen"

04-06-2020

Wie o Wie, is Kiki van Dijk? De auteur die bekend is door haar vlot weglezende vakantiethrillers is een pseudoniem van een Nederlandse schrijfster, verder is er weinig over deze auteur bekend. Enkel dat ze in Utrecht geboren is en op verschillende plekken van de wereld heeft gewoond. Een groot mysterie dus! Nu heeft ze weer een nieuw boek uitgebracht genaamd Tarifa.

Vermissing

Net voor het zomerseizoen begint, gaan Alex, Liv en hun zoon Pepijn er nog even tussenuit. De eventmanagers zijn er echt aan toe om even bij te tanken voor de grote festivals weer van start gaan. Op naar het surfwalhalla Tarifa waar ze al zoveel jaar vertoeven. Maar al snel wordt de gedroomde vakantie een grote nachtmerrie, Pepijn verdwijnt in de eerste nacht en dan blijkt Alex niet de man te zijn die Livia voor ogen had. Niemand is te vertrouwen, kan Livia haar zoon ooit weer in haar armen sluiten?

"Wat was hier aan de hand? Iedereen was bang voor iedereen en niemand leek iemand te vertrouwen"

Een heerlijke leesflow

Kiki van Dijk neemt de lezer mee naar tropische sferen, het vakantiegevoel zit er vanaf het begin lekker in. Lekker ondergedompeld in Tarifa bemerk ik al snel dat de sfeer kil en dreigend wordt. Tarifa is weer echt zo`n vakantiethriller waar je je helemaal in kunt verliezen zonder dat je hersens halsbrekende toeren moeten uithalen om het verhaal te volgen. Een heerlijke spannende ontsnapping aan de drukte. Een perfect boek voor me-time.

Niemand is te vertrouwen

Het valt me op dat Kiki van Dijk meer en meer op Suzanne Vermeer of Linda van Rijn begint te lijken. Ze brengt ook steeds twee thrillers per jaar uit, een zomer- en een winterversie, bijna dezelfde opbouw en verloop van de boeken. Ze hebben veel overeenkomsten. Desalniettemin is het heerlijk leesvoer, want hierin kun je gewoon even lekker helemaal verdwijnen tijdens het lezen. De verhaallijn bevat genoeg spanning om geboeid te blijven en de vlotte schrijfstijl maakt stoppen al snel een no-go. Zo bezit Tarifa ook een heerlijke schrijfstijl, zo eentje waar je wel van moet houden, lekker no-nonsense en duidelijke taal wat zorgt voor een fijne leesflow. In dit verhaal heb je al snel het idee dat je weet waar het heen gaat, maar dan kom je bedrogen uit, Tarifa bevat zeer intrigerende, niet te vertrouwen karakters. Daarbij verweeft van Dijk er meerdere plotwendingen in die je niet aan ziet komen, heerlijk dus voor de echte liefhebbers van een spannend en ongrijpbaar verhaal.

Aanrader

Tarifa is gewoon een heerlijke vakantiethriller waar je van begin tot het einde geboeid blijft lezen. Lekker no-nonsense, vlotte schrijfstijl en een goed verhaal. Een dikke aanrader, deze zomereditie van Kiki van Dijk.