Header verloren vrouw
Header verloren vrouw

Verloren vrouw van Charles den Tex is een echte pageturner

23-10-2019

Charles den Tex is al jaren een succesvolle thrillerschrijver, zo werd hij meerdere malen genomineerd voor de Gouden Strop en won hij deze prijs drie keer voor zijn thrillers: Schijn van kans, De macht van meneer Miller en CEL. Verloren vrouw is zijn nieuwe thriller, ook weer een spannende pageturner!

Verloren geheugen

In de vroege ochtend vindt Luc de bewusteloze Djenna. Wanneer zij ontwaakt, heeft ze geen idee wie ze is en blijkt haar geheugen volledig verdwenen. Ook al kent Djenna Luc niet, ze besluit hem te vertrouwen en samen gaan ze op onderzoek uit, om te achterhalen wie Djenna is. Luc weet niet wie hij in huis heeft gehaald, maar hij is gefascineerd door Djenna en besluit haar te helpen. Samen proberen ze te achterhalen waar Djenna vandaan komt en dat blijkt een gevaarlijke missie. Ze belanden in een wereld vol bad guys.

Verhoorkamer

Verloren vrouw start met een verslag van een gesprek in een verhoorkamer. Ook later in het boek komen deze gesprekken uit de verhoorkamer regelmatig voorbij. In eerste instantie zijn deze verhoren nog lastig aan het verhaal te koppelen, maar later wordt duidelijk hoe deze gesprekken in het verhaal passen.

Verschillende verhaallijnen en personages

Naast het verhoor met Bilderman zijn er verschillende verhaallijnen, zoals Luc en Djenna die elkaar in het begin erg aftasten, maar later steeds meer binding hebben. In eerste instantie lijkt Djenna naïef en heb je medelijden, door wat haar overkomen is. Al snel blijkt dat Djenna niet is wie ze in eerste instantie leek te zijn. Ze is een sterke en meedogenloze vrouw die samen met de sluwe Luc de strijd aangaat met de bad guys. Een andere verhaallijn gaat over Sem en Rafik, twee criminelen die Djenna hebben beroofd. Het zijn twee jongens die zich voornamelijk bezighouden met kleine criminaliteit, zoals berovingen, maar door de roof op Djenna belanden ze in een veel gevaarlijkere criminele wereld.

Voortdurende spanning

Alle hoofdstukken van het boek hebben een korte titel die nieuwsgierig maakt. De hoofdstukken in het boek zijn steeds enkele pagina’s lang, waarna een nieuw hoofdstuk volgt, dat meestal gekoppeld is aan een ander perspectief en soms aan een tijdsprong. Door de gekozen opbouw zit er vaart in het verhaal en is er voortdurend spanning aanwezig, omdat je wil weten hoe het verhaal verder gaat en hoe de verhaallijnen gaan samenkomen.

Vlotte thriller

Verloren vrouw is een spannende en vlotte thriller van Charles den Tex, één van de meest succesvolle thrillerschrijvers van Nederland. De verhaallijnen zijn boeiend, het plot is sterk uitgewerkt en uiteindelijk komt alles goed samen. Een heerlijk spannende pageturner!