Recensie over Verraad: "Ik kan niet wachten tot het volgende deel van deze heftige, verslavende serie."

Door: Madelon
05-01-2018
De Royals 2 Header

In Verraad, het tweede deel van de verslavende serie De Royals, gaat het verhaal van Ella en Reed verder. Ella is weggelopen en de jongens missen haar. Daardoor zijn ze niet meer zo alert als voorheen en ontspoort de school en ontsporen ze zelf ook weer een beetje. Kunnen ze Ella terugvinden en vooral: kan Ella alle problemen weer oplossen?

Nieuw perspectief

Wat allereerst opvallend is aan dit boek ten opzichte van het vorige deel, is dat het verhaal ook wordt verteld vanuit het perspectief van Reed. Nu vraag ik me af of dat overal wel heel logisch is. Hoeveel meerwaarde heeft het perspectief van Reed daadwerkelijk? In het begin is het zeker goed, maar soms vroeg ik me af of het wel nodig was. Al moet ik bekennen dat die hoofdstukken vanuit Reed absoluut niet onprettig lazen. Ze houden de vaart er wel in en zijn wel degelijk vermakelijk!

Wederom verslavend

De verhaallijn laat me ook een beetje op twee benen hinken. Aan de ene kant vond ik hem wat tegenvallen. Het begin was wel even oké met de zoektocht naar Ella, maar ging het pagina’ s lang over hetzelfde. Een ontspoorde school, een meisje dat weigert weer lief te hebben maar waarvan je weet dat ze het toch wel gaat doen en ellende met ongewenste familieleden. Het bleef maar gaan.

Hier staat wel tegenover dat het verhaal wederom verslavend was. Ik kon het boek niet wegleggen. Vooral de leuke scenes waarin Ella heerlijk bad ass doet, zijn geweldig. Die vrouw is inspirerend in hoe ze haar eigen mannetje weet te staan. Daarbij vind ik het bijzonder hoe Erin Watt de personages laat groeien. Het is super mooi om te zien hoe één iemand een hele familie kan veranderen. Ella’s broers veranderen zo en dat is heel mooi om te lezen.

Verslavende serie

Maar nog wel het ergste aan dit boek… het einde! Wederom heb ik het met open mond gelezen, net als met het eerste deel. Met het eerste deel eindigde je met je mond open en je hersenen vol vragen. Die mond ging gedurende dit tweede deel dicht en de vragen werden beantwoord. Nu staat mijn mond weer open en zitten mijn hersenen weer vol vragen. Hoe kan dit allemaal gebeurd zijn? Wie heeft wat gedaan en hoe kan dit überhaupt ooit opgelost worden?

Ik kan dan ook niet meer wachten tot het volgende deel van deze heftige, verslavende serie. Dit tweede deel was een zeer goed vervolg en echt een aanrader om ook te lezen. Helaas moeten we voor het derde deel nog wachten tot maart. Maar als het boek dan weer zo goed is, is dat het wachten wel waard.

Meer Young Adult

Madelon Madelon
Praat mee