Wolfsbloed Recensie Header

De Laatste Wachter 2 - Wolfsbloed: "op alle manieren beter dan zijn voorganger."

14-05-2018

Wolfsbloed is het vervolg op Sevenster. Twee spannende boeken in de Laatste wachter-serie van Alexandra Penrhyn Lowe
Eveline weet dat ze als Wachter een doelwit op haar rug heeft. De Broeders zijn erop uit om iedereen met Wachtersbloed uit te roeien. Op zich zou het niet eens een probleem moeten zijn, maar Eveline heeft geen idee hoe ze haar krachten in moet zetten. Daardoor is ze niet alleen een gevaar voor zichzelf, maar ook voor haar normale vrienden. Toch wil Eveline niet op zoek naar iemand die haar uit kan leggen hoe ze haar krachten moet gebruiken. Ze kan toch niet zomaar afscheid nemen van haar beste vriendin Cleo en haar liefde Azer?

Het verhaal

Dan escaleert alles, en wordt Eveline met haar neus op de feiten gedrukt. Dus maakt ze contact met andere Wachters. Ze wordt meegenomen naar Parijs, waar ze in een soort kostschool voor kinderen met Wachter-bloed komt. Samen krijgen ze lessen in het verslaan van demonen, vechten en veel theorie. Maar Eveline voelt zich niet op haar plek. Ze is de enige die haar beschermer al heeft, maar ook de enige die geen vernietigende kracht in haar handen heeft. Ze twijfelt steeds meer aan zichzelf, en de nare houding van sommige andere jongeren maakt het niet makkelijker.

Alsof dat nog niet genoeg problemen oplevert, zit Eveline ook nog met het probleem dat haar moeder zich bij de Broerders aangesloten lijkt te hebben. Eveline is ervan overtuigd dat haar moeder dat niet doet omdat ze alle Wachters uit wil roeien, maar juist omdat ze Eveline’s vader wilde redden en dat ze nu niet meer weg kan van de groep. Eveline verkeert in tweestrijd: moet ze de oudere Wachters vertellen dat de Broeders wat aan het beramen zijn of tekent ze daarmee het doodvonnis van haar moeder?

"Wolfsbloed heeft alles wat je van een boek wil"

Beter

Wolfsbloed, het tweede deel van de serie De Laatste Wachter is op alle manieren beter dan zijn voorganger. Het is net zo makkelijk leesbaar, maar is spannender, spectaculairder en zelfs iets smeriger dan zijn voorganger. Het is niet voor mensen met een zwak hart of zwakke maag geschreven en eindigt met een cliffhanger waar je u tegen zegt. Meteen na de laatste bladzijde wil je verder in het derde deel van de serie.

Lezen voor de lijst

Wolfsbloed heeft alles wat je van een boek wil: het leest als een trein en is vermakelijk, meeslepend en spannend. Het mooiste nog? Het is een boek van een Nederlandse schrijfster dus het kan gewoon gelezen worden voor de leeslijst!

Wil je altijd op de hoogte zijn van de boeken binnen jouw favoriete genre? Stel je voorkeur in en ontvang updates.

Chantallees
Chantal de Reijke